Viola vs. Violett

tanken var egentligen idag att vi skulle klippa viola, men då Ann var sjukt och stannade hemma, gick vi istället in på färg! Först blev det repitition av blekning, folieslingor, slinghätta.. vad var viktigt, hur gjorde man osv..
Sedan åkte viola fram ändå ! det var dags för en intensiv toning (typ toning och permanentfärg i ett)
En färg som är skonsammare för håret en permanent färg och i många fall är bättre än en färg(för att fatta mig kort :P)
många av oss valde väldigt intensiva färger som röd och violett. Som dom flesta vet, är violett en av mina favorit färger så min viola blev såklart violett!


(Glansen i ansiktet är vaccelin, så hon inte skulle bli heelt färgar :P )


Jag glömde ju såklart att ta en efter bild, men kommer jag ihåg det kommer en bild i morgon ;)
.. blev inte helt nöjd dock med min färg. Min tanke var en röd-violett färg som skulle blandas med en intensiv violett, men den intensiva färgen tog såklart slut, så resultatet blev lite mer rött än jag tänkt, en tjej i klassen fick till färgen jag tänkt och det blev skit snyggt! .. fömodligen min hårfärg inom snar framtid ;)
(färgen är en intensiv väldigt mörk voilett)

såhär på eftermiddagen hemma har jag suttit och pysslat lite med CVna,
här kommer ett sneakpeek...

.. så att salongerna kommer ihåg mig ;)


<3

Comments
Postat av: Daniela

Nyfiken på resultatet! :)

2010-09-23 @ 12:46:47
URL: http://nellasofia.blogspot.com/
Postat av: MOA

det verkar väldigt skoj att få hålla på med frisyrer och så :D

2010-09-23 @ 17:55:06
URL: http://moiijs.blogg.se/

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0