Some will win, some will lose, some are born to sing the blues

Hejhej !
Som ni märkte blev det ingen blogg igår, då jag trodde att jag hade för mycket att göra :P
.. trodde nämligen att loggboken skulle vara inne idag, och jag som bara hade skrivit en vecka av 3 fick lite panik och satt uppe till 12 innan den var klar.. MEN, då var det ju självklart på tosdag den skulle vara inne! vilket känns skönt så jag måste erkänna att jag slarvade lite, då kan man ju rätta till :)
Idag hade vi som vanligt stefan i herrklippning och det gick faktiskt rätt så bra, jag måste dock börja tänka på hur jag står och jobbar! Kroppspositioin är det absolut viktigare men också det absolut svåraste kan jag ju säga, iaf när det handar om herrklippning och iaf när man bara klippt det ett par gånger...

Idag har vi däremot haft lite workshops..
- Vi permanentade, vilket gick riktigt bra! blev sjukt förvånad över at det gick så bra :)
- Vi stylade korta hår :




- Snabbrullning. En typ av läggning på torthår, om man t.ex inte har tid att formblåsa håret på kunden är det ett snabbt och effektivt sätt:

...I med curler, på med hår spray och:



Behöver jag säga att det var kul eller? :)

det här :

.. ser kanske inte lika kul ut! (därför jag köpte massa roliga färger:).. men nödvändigt.. Bra pris dessutom för ett helt gäng :)
på 5veckor har jag ju redan skrivit ut 2st så det kommer ju behövas !

<3

Comments
Postat av: moster

good girl !

2010-09-29 @ 21:51:40

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0