Helg!

Då hade man gjort helg då ! ska bli otroligt skönt att sova ut i morgon.. med då vaknar man väl 7 såklart :P

Ann var fortfarande sjuk idag, så vi har fortsatt med färg!
På förmiddagen gjorde vi några tester med och utan förpigmentering.
förpigmentering = Förfärgning,  pigment som man tillsätter i håret innan man ska färga mörkare. Röd, koppar eller guld beroende på utgångsläge. Förfärgning görs för att få en hållbarhet i färgen. utan förfärgning kan håret kännas murrigt och matt, eller slå grönt och bli flamigt, och färgen sitter inte kvar utan rinner av som en toning när du duschar!
Här är mitt, Jennys och Annikas prov:


På eftermiddagen fick vi väva folieslingon på varandra (med balsam ist. för blekning) för att träna,
vilket jag har insett att jag är sjukt duktig på :) Än så länge är färg det absoolut roligaste .

Nu ser jag på After dark med babsen :P hehe, ganska roligt program..

<3

Comments
Postat av: sara

Jo det e bra :) fast jag e dock lite trött..ska nog gå och sova snart :)

2010-09-23 @ 22:40:02
URL: http://sarahrnic.blogg.se/

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0