Wild and Crazy

Har nyss kommit hem från sliperiet och träffat alla modeller för showen ! och lyssnat igenom våran special gjorde musik, från musik makarna.. Huuuuuuur kung som helst <3
Frisyrhistoria har dagen i öövrigt handlat om från typ 3000 år f.kr och framåt!
I uppgift fick vi att styla en långhårsdocka i epoken Rokoko (Rokoko = överdrivet) och att styla varandra i valfritt årtal! (uppgifterna var tävlingar)
Mitt och sandras rokokofrisyr såg ut såhär:

och det vinnande bidraget:


Den andra tävlingen vann jag och sandra, woohoo !

Sandra från 50-talen (.. såklart, vilket annat årtal skulle jag välja ;))


(förlåt för bilden sandra men det var den man såg frillan bäst på)


Förra veckan hände detta :

Torsdag förmiddag

läggning på mara och på efter middagen hjälpte jag och ett par tjejer till, Ann att bleka ett par dockor inför en visning som var i helgen.


Fredag :
taadaaa... såhär snygg blev läggningen


och sedan, det vi gör bäst = att vara kravlöst kreativ!







I morgon är det kundpass som gäller igen och jag hoppas även vi hinner spåna lite på vad vi ska göra med våra modeller till showen ! Men nu är det dags för sängen!
Chaooooooo


<3

Comments
Postat av: cilla

Himmel vad du har blivit duktig!!Du är en riktig höjdare på 50 tal.

2010-11-22 @ 21:51:21
URL: http://cillirill.blogg.se/cillnius

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0