Därför bör man inte färga håret hemma!

Hej! jag tänkte berättaa för er varför hemmafärg inte är bra, iaf inte om man är som mig och gillar att byta färg då och då...
förra våren hade jag en tjej som var rödhårig och ville bli blond, på henne gjorde vi en avfärgning (som jag själv gjorde igår). hon hade själv färgar håret hemma x antal gånger, vilket gör att pimenten sitter fast hårdare i håret, när avfärgningen var färdig var hon fortfarande väldigt "orange"(kopprig, som jag väljer att kalla det)/en hel del röd och vi blev tvungna att bleka en hel del, vilket förstör kvalitéten på håret en del!
när jag, å andra sidan gjorde min avfärgning (jag har också färgat håret x antal gånger, men på salongen såklart) tog det ca 30 minuter och i storsätt alla röda pigment var borta ut håret, jag hade en del koppriga pigment kvar, men det blev ändå en snygg koppar-blond färg och min kvalité på håret är i stort sätt densamma som innan ! nu valde ju jag dock att tona ner mitt hår lite till en mörkare blond, då jag inte är ett fan av varmare färger, men är man de hade det varit en skysst färg.. Dessutom innehåller många hemmafärgen en hel del dåliga kemikalier, cg det är inte alltid det står på förpakningen heller! så svårare än så är det faktiskt inte



<3

Comments

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0