Aj mitt öra !

åh, vad jag tycker synd om mig själv idag ! tog ett hål i örat för ca. 2 veckor sedan, precis här :

(ej mitt öra..)

 

.. och igår när jag vaknade hade jag jätteont och det hade svullit upp en anning. jag måste medge att jag blev lite nervig och funderade på om jag skulle ta ut det, men jag rådfrågade syrran polare och hon berättade att hennes hål fortfarande brukar svälla upp ibland, så jag tänkte att om det inte har gått ner imorgon så tar jag bort det.. men självklart hoppades jag ju att det skulle gått ner... men ju äldre kvällen blev desto större blev mitt öra.. imorse när jag vaknade fick jag panik och tänkte att nu!!! sliter jag ut det, men jag fick inte riktigt tag i ploppen (som hade åkt in lite i öran)  så jag slet en anning, vilket inte var en bra ide för det blev helt svart framför ögonen och jag var tvungen att sätta mig ner.. sen skyndade jag iväg till jobbet för jag tänkte att dom kan hjälpa mig, när jag väl kom fram var jag hyfsat blek och lite ranglig på benen efter att jag försöka ta ut det själv .. min arbetskompis vågade inte, då hon tyckte ploppen satt för långt in, och trodde att jag skulle behöva åkta till vårdcentralen ... men min chef tog tag och slet allt hon kunde, och tack och lov var den ute..   jag brukar tycka att jag har ganska hög smärt-tröskel.. men fy fan va ont det gjorde.. örat är fortfarande dumbo och dunkar lite då och då.. men det går nog över :)

 

..men inte nog med det! självklart händer allt på samma dag. jag som hade trott att jag skulle få ta över lägenheten, då han som har första-hands sa det till mig när jag flyttade in, fick idag reda på av hyresvärden att jag bara får hyra ett år.. så 1nov. måste jag flytta ut, yeahy? aja, hade varit skönt att ta över lägenheten, men samtidigt vill jag ju inte bo i hässelby heller så!

 

<3


Comments
Postat av: Boll

Jag gjorde ju hål i plutten mot huvudet på örat du vet den där lilla snibben. Vaknade på morgonen och hela skiten var inne i örat!! Det hade svullnat så jävulskt. Jag fick åka till akuten i övik å få en bedövningsspruta innan dom kunde plocka ur den. Haha, nu går det ju att skratta åt men satan va dumt det kändes då!! :P

2011-09-15 @ 23:46:05
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas det gick bra med örat? Att få infektion i, och kring öronen är inget vidare.



Varm kram/E

2011-09-20 @ 10:18:48

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0