Jane Eyre

har gråtit floder ikväll till denna film ..


.. en ny-gammal film(som redan finns i otaliga versoner) av en gammal roman från 1850 talet.

Efter att ha blivit förskjuten av sin kärlekslösa faster (tillika adoptivmor) växer Jane Eyre upp på en flickskola från helvetet och tar som vuxen jobb som guvernant hos den lynnige och gåtfulle Mr Rochester på hans imponerande men isolerade gods Thornfield. Snart uppstår heta känslor, men samtidigt händer det mystiska saker på Thornfield. Jane hör mystiska ljud utanför sin dörr på nätterna, och Mr Rochester verkar dölja någonting som står i vägen för deras kärlek.. i huvudroller spelar Michael Fassbender och Mia Wasikowska.
Imdb ger denna film 7.5/10 .. jag vet inte om det är baserat på alla tidigare film och romanen ? men jag tycker nog att den är värd lite mer än så .. som sagt, jag grätt ärligt talat floder . se värd!


<3

Comments
Postat av: cilla

Va roligt att du skriver blogg nästan varje kväll igen. Så roligt att få vara en del fast jag bor så långt borta.

2011-10-24 @ 06:38:31
URL: http://cillirill.blogg.se/cillnius

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0