tunnelbane-tiggare..

som dom flesta kanske vet är det gott om tiggare i sthlm.. det lättaste sättet att undvika dom är helt enkelt att låtsas att du inte ser dom.. när jag åker tunnelbana lyssnar jag nästan alltid på musik, vilket gör att jag inte hör vad dom säger, men brukar ändå säga någonting i stil med tyvärr har jag inga kontanter (vilket faktiskt oftast är sant). På den gröna linjen är det en man, i runt 30-års åldern, som går ganska ofta.. med hans sätt att formulera meningarna skulle jag kunna slänga upp mitt kontantkort till honom.

.. men så tittar jag upp på honom där han står.. berusad. Och egentligen ber oss ge han pengar så han kan köpa en öl till..

 

.. det var bara det jag ville säga.. nästa gång ska jag nog ha en macka i fickan

<3


Comments
Postat av: Anonym

En riktig och viktig tanke... men så svårt det är att säga nej till någon som det är så lätt att tycka synd om. Fast än man vet...

Kanske skulle fler göra som du föreslår... ge dem en macka istället!



Varm kram/E

2011-07-25 @ 22:41:24

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0