Jag och min eländiga hårfärg ..

Som vanligt har jag problem med min hårfärg,  förvånad någon? ;) .. då jag tidigare var blond och har väldigt trasigt hår vill inte riktigt pigmenten stanna kvar i håret, och så fort jag duschar försvinnet lite av min färg, vilket leder till att jag måste färga rätt så ofta. Ju oftare man färgar den röda desto bättre sitter den, men det känns ju lite halv jobbigt att måsta färga håret hela tiden..


Som tur är blir färgen ändå inte ful när pigmenten lossnar, men mitt önskemål att en kall-röd färg, som bild nr .1 som inte innehåller några koppriga eller varma pigment, går anningen anningen mot violetta hållet, men är fortfarande röd.. Men när färgen glider ur går den mer åt det varma hållet (bild nr. 2), dvs. motsatsen till det kalla, den innehåller koppriga och varma pigment! .. å andra sidan har jag tur! för det är inte alltid det blir en varm-röd, första gången jag duschade, efter att färga rött såg det nästan rosa ut(rosa är en kall röd) Nackdelen när 
pigmenten lossnar är att färgen blir dassig !

Men vad vet man, moder jord kanske tycker att jag ska ha en varm röd ?

 

 

(sorry för kassa bilder, dock dom bästa jag kunde hitta. men hoppas ni förstår vad jag menar iaf :)

<3


Comments
Postat av: cilla

Förstår vad du menar och visst är det så att den kalla röda faktiskt ser bättre ut, men vad gör man åt ett sånt problem?? Färga, färga färga...färga mycket är det verkligen bra för håret?? Förresten får du själv fixa min utväxt när du kommer hem. kram

2011-12-29 @ 09:38:03
URL: http://cillirill.blogg.se/cillnius

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0