lacka och lacka om..

som sagt var ju nagellacket inte på topp igår så nu har jag varit och skaffat några nya!

Nr. 193 från depend..


violett såklart <3

.. Mitt hår luktar för övrigt godare än någonsin :) har haft "egen hårvård" idag på skolan, vilket är dom tillfällen vi jobbar med varandra som kunder! Idag har vi gjort stilanalys, schamponering med cur/djup rengöring och styling.. och håroligis produkter luktar underbart! (dom är dessutom ekoligiska och jag bara älskar som redan)
Så här gick schamponering till idag(Hårologis produkter) =
1. Vi började med en produkt som heter multi treat ute i längderna, detta rensar ut beläggningar och sköljas bort i ca. 5min (Inte masseras endast SKÖLJAS, då cutikulan, hårståets yttersta lager, är extra känslig då) 2. Dags för schampoo nr1, Deep cleencer - som sköljer bort beläggningarna och öppnar upp cutikulan för att den ska bli "mottaglig" för cur. 3. Schmpoo nr2, "vanlig schamponering" 4. på med intensive cure och en plasthätta på detta för att det ska bli ännu med "intensive" 5. sköljs ur efter tidigast 10 min (ju längre desto mer effekt) 6. På med Balsam, och skölj INTE för mycket (mycket av balsamet ska sitta kvar, vilket ger balsamet mer effektivt)
.. så jag kan inte annat än att sitta och leka med håret :)
Hoppas ni också haft en toppen dag <3





Comments
Postat av: Britten sa

Jättesnygga naglar ..snyggare är i går ..mycket....och tack för hårtips...

2010-09-15 @ 21:20:56
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: cilla

Så himla skönt det lät för håret. Vill ha en behandling....

2010-09-15 @ 22:48:43
URL: http://cillirill.blogg.se/cillnius

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0