snorblekning vs. hårologi

hmm.. har inte skrivit på ett tag, har delvis inte hunnit och inte heller orkat.
så jag kör väl lite repitition som jag brukar :)
I torsdags var det kundpass, jag hade en tjej med långthår som jag klippte topparna på ! blev jättenöjd över de :)
I fredags hade vi permanentkemi (nog sagt om de, tror inte ni tycker de är like kul som jag tycker) och sedan började vi klippa ner våran andra docka, Mara. Vilket vi fortsatte med på måndagen och nu är hon såhär kort:


förra veckan hade hon typ den dubbla längden :)
Tisdagen började med kundpass och på eftermiddagen hade vi herrmodeller för att lära oss klassiskherr med finish i nacke, det gick jättebra och jag gjorde hela klippningen själv.. nästan :P ann kollade såklart igenom och förklarade några småfel, men är stolt över mig att jag gjorde så mycket själv :)
Igår hade jag två kunder eftersom många elever var sjuk och det var full bokat, på förmiddagen gjorde jag en klipp och färg på en dam som nästan bor där ute där min kära mor bor :) supergo och jättesnygg blev hon !
på eftermiddan gjorde jag en spabehandling men inpackning och Ann lärde mig hur man ger en skönhårbotten massage (.. ja mamma du ska få en :) )
Idag däremot hade vi inget kundpass då vi hade lite kvar att gå igenom innan jul.. vi hade lite färgteknik och effileringsteknik och sedan skulle vi bleka upp Mara så mycket vi kunde utan att håret skulle gå av :P haha , för en del gick det sådär ...

(en kal-fläck om ni inte ser:P)
detta är en snorblekning, som vi kallar det! när man kammar håret efteråt följer alltså håret med, detta händer då blekningen har fårr verka för länge MEN... Hårologi har ett underbart extrakt som heter Magnesium(ett salt ämne) som kan rädda blekningen och stärker upp hårets elastisitet, vilket var tur i mitt fall, så min Mara klarade sig utan att tappa håret :)

(Vi har börjat bleka ner dom för att förbereda inför Hair by night, när Joakim roos kommer i januari, då ska dockorna vara så ljus som möjligt för att sedan göra perfekta färgningar..)
Vi har även gjort skisseringar på vågor idag, vilket visade sig bli min specialité
här är första försöker:

impressive, yes !

Imorgon har vi hårologi prov, så när jag har klarat det (vilket jag tror att jag gör) kan ni hädanefter kalla mig hårologen sara ingelsson :)

God natt <3


Comments
Postat av: lindshe-svart bälte i shopping!-

Härlig blogg du har :D Fett skön ju!

Lägger till dig. eller ja, din fett coola blogg (A), direkt på bloglovin' sötnos så att jag kan följa dig! :) <3



Ps. Om du är intresserad av tävlingar så har jag igång en nu där man kan vinna ett presentkort från

http://www.welovebeauty.se - din hårvårdsbutik på nätet!



Och om DU har någon tävling, dagens blogg eller liknande så får du gärna tipsa mig,

för jag är MER än gärna med och tävlar :)

PUSS OCH KRAM- take care!

http://lindshe.blogg.se



2011-01-02 @ 17:51:28
URL: http://lindshe.blogg.se/

Skriv gärna du med!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0